Statistici si Studii


PREZENTARE - STUDIUL DE IMPACT AL KPMG ADVISORY ASUPRA PROPUNERILOR LEGISLATIVE PRIVIND SECTORUL BANCAR
12 martie 2018

Comunitatea bancară este profund îngrijorată de consecințele negative, atât asupra consumatorilor cât și asupra economiei, ce ar fi generate de potențiala intrare în vigoare a celor trei inițiative legislative care se află în diferite stadii de dezbatere atât în Senat (eliminarea caracterului de titlu executoriu al contractelor de credit), cât și în Camera Deputaților (plafonarea dobânzilor și limitarea valorii recuperabile a creanțelor cesionate).

Posibilul impact al acestor propuneri legislative este relevat și de studiul de impact prezentat public astăzi de către KPMG Advisory - entitate profesională independentă a cărei reputație este recunoscută atât la nivel național cât și internațional, acesta fiind realizat la solicitarea Consiliului Patronatelor Bancare si al Asociatiei Romane a Bancilor. Studiul KPMG relevă faptul că, atât impactul individual, cât și cel cumulat al celor trei propuneri legislative ar putea conduce la o încetinire a creșterii economice, o scădere a consumului și investițiilor, cât și la o diminuare a veniturilor la bugetul de stat, pe lângă alte efecte ce vor afecta consumatorii în mod direct și imediat.

Puteti descarca prezentarea principalelor concluzii ale studiului aici.

 


 

 

Bancile si Cresterea Economica - Lectiile trecutului pentru un viitor mai bun

Un studiu al Deloitte Romania comandat de catre CPBR

mai 2015

Puteti descarca studiul aici.

Puterea de a intelege prezentul si curajul de a privi spre viitor apartin celor care inteleg trecutul. Cu alte cuvinte, pentru a ne putea aventura in viitor trebuie sa cunoastem trecutul. De la aceasta premisa am pornit noi, cei de la Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR), atunci cand am solicitat echipei Deloitte acest studiu: trebuie sa invatam din lectiile trecutului, bune sau rele, pentru a putea construi un viitor mai bun, pornind de la principii solide.

In era internetului, a aplicatiilor mobile, a platilor online si a schimbarilor rapide, multi dintre noi au tendinta de a uita cum s-a ajuns aici. Ajungem in acel punct in care realizam ca lucrurile se indrepta intr-o directie sau alta, care uneori ne este convenabila, alteori mai putin convenabila – dar de multe ori avem tendinta de a uita care a fost cauza si cum s-a ajuns in diferite situatii. In acest context, am simtit nevoia de a face o radiografie generala a sectorului bancar din Romania inainte de a trage concluziile si de a pune temeliile unor noi modele şi principii viitoare.

Acum caţiva ani, cand am vorbit pentru prima data despre infiintarea CPBR, criza financiara globala inca isi mai facea simtita prezenta in Romania. A fost, intr-adevar, o perioada dificila in care sa planifici crearea unei noi organizatii care avea ca scop rezolvarea mai multor probleme si, mai ales, cresterea increderii in randul bancilor si a clientilor, existenti sau viitori. Pe masura ce timpul a trecut si autoritatile au acordat mai multa atentie organizatiilor patronale prin modificarile legislative aduse in domeniu, am devenit din ce in ce mai convinsi ca facem un lucru bun prin infiintarea CPBR.

Astazi, la mai putin de un an de la infiintarea CPBR, consideram ca este momentul oportun sa tragem linie si sa facem o analiza a ceea ce s-a intamplat in ultimii ani cu sectorul bancar din Romania in tranzitia tarii catre o economie de piata si de a trage invataminte din lectiile trecutului pe care sa le folosim in initiativele viitoare.

Deseori, unii dintre noi sunt surprinsi atunci cand li se reaminteste cat de subdezvoltat era sectorul bancar, cat de redus era nivelul creditarii acum 10 ani, in comparatie cu alte tari si cum creditarea a explodat in doar cativa ani, luand de multe ori bancile, clientii si autoritatile prin surprindere. Am incercat cu totii, banci, clienti si autoritati, sa ne adaptam la fenomenele si experientele financiare care au reprezentat la momentul respectiv o premiera pentru Romania. Toti am facut greseli, unii mai multe, altii mai putine. A fost un proces de invatare pentru toti – clienti, autoritati si banci, pentru simplul motiv ca nu mai fusesera inregistrate situatii similare care sa serveasca drept model.

Romania are nevoie de o resetare pentru a progresa. Bancile sunt dispuse sa isi aduca contributia la aceasta schimbare, dar noi nu putem fi singurii implicati in proces. Si celelalte parti interesate – inclusiv autoritati si legiuitori – trebuie sa se implice in acest nou inceput pentru un viitor mai bun. Acum este necesar ca tot mai multe persoane sa inteleaga acest lucru. Este o sarcina solicitanta care nu poate fi evitata.

Speram ca veti gasi prezentul studiu util. Lectura placuta!

Steven van Groningen
Presedinte - Consiliul Patronatelor Bancare din Romania

 

Puteti descarca studiul aici.



ECONOMIE Si CREDITAREStatistici Si Studii

    ACASA  |   RO   |   EN